Keresés ebben a blogban

2012. július 31., kedd

Bajaja herceg

Micsoda örömmel találtam rá erre a filmre! Gyerekkorom egyik kedvence volt. Ahányszor adta a tévé, annyiszor néztem meg. Márpedig adta párszor, mivel abban az időben a filmek, sorozatok időről időre visszatértek.

Sok mindenre nem emlékeztem belőle, csak, hogy van valami sárkány, aki magának követeli a hercegnőt, meg egy néma szolga, aki nem is néma, csak álruhában van, és persze, ő győzi le a vérszomjas sárkányt.

A történet tulajdonképpen alig több ennél, és persze, garantált a boldog befejezés. Tán 30-nál is több éve, hogy utoljára láttam, és most is gond nélkül végig bírtam nézni, habár a mai szememmel elég - hát hogy is fogalmazzak, de nem tudok szebben - primitív megoldások szerepelnek benne. De hát 1971-et írunk, CGI-ról még senki sem hallott, a filmes trükköket nem számítógépen készítették, hanem emberek a két kezük munkájával.

Egy-két dolog, amin jót mulattam. Valami lovagi torna félével akarják eldönteni, hogy kié legyen a hercegőn keze, és az az izé, amivel ilyenkor egymásnak rontanak lóháton (nem tudom, mi a neve, nem lándzsa, de valami hasonló), elvileg fából készült. Hogy itt nem, az biztos, mert lovaglás közben berezeg a vége, mintha gumiból lenne. Gondolom, könnyebb volt megtartani.

A másik, mikor az álnok csaló rablóherceg el akarja foglalni a várat, és közli, hogy túlerőben vannak. Nem tudom, de addig összesen kb. 3 embere volt, hogy honnan került elő még úgy másik öt, nem is értem. De könyörgöm, ez a túlerő? És erre a kijelentésre nem jön elő senki, hát nincs abban a várban őrség, katonaság, mittudomén? Végül a várnép győzi le őket, a kovács, a pék, a szakács, stb., meg a fehérnépek.

Elhatároztam, hogy ezentúl, mivel annyit hangoztattam, hogy mekkora szinkronpárti vagyok, ha filmről írok, a magyar változatról is írok pár sort. (Amennyiben úgy nézem, természetesen.) Nos, pironkodva kell beismernem, hogy ezúttal nem igazán találták el a hangokat. Valahogy nem passzoltak a szereplőkhöz, egy-két kivétellel. Magda Vásáryová (őt talán leginkább a Sörgyári capriccióból ismerhetjük) hangja, Mezei Kitty pl. tetszett, de a férfi főszereplő nekem nem jött be.

Mindezekkel együtt vagy ellenére, és beleszámolva a nosztalgiát, jár a 10/9 pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése