Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 6., hétfő

Kérdezz-felelek díj

Teljesen meglepődtem, hogy én is... Nahát! Persze, tudhattam volna, hogy reeára számíthatok. :) (ő kérte, hogy kisbetűvel írjam, nem a helyesírásommal van - komoly - baj)

Nos, mi is a lényege ennek a díjnak? A könyves bloggerek küldik egymásnak, és íme a szabályok:

- elmesélsz magadról 11 dolgot;
- a neked feltett kérdésekre válaszolsz;
- felteszel te magad 11 kérdést, amit megküldesz 11 embernek;
- nem ér visszakérdezni, és
- tüntesd fel, kinek küldted tovább.

A 11 embernek való továbbküldés nem fog működni, sajnos. Már gyerekkoromban is nehézséget okozott, hogy a különböző láncokhoz megszerezzem a kellő mennyiségű emberkét (és tessék elképzelni, hogy akkoriban kézzel másoltuk le 20 példányban, nem ám köremailben mentek, legfeljebb indigó segítségével tudtunk gyorsítani a dolgon), pár éve meg egyszerűen úgy döntöttem, senkinek nem küldök tovább egy darabot sem, és lám, még mindig élek! Nem esett a fejemre egy üllő sem. Így továbbküldeni nem fogom ezt sem, sajnos.

11 dolog magamról. Na ezen most elgondolkodtam. Mi a nyavalyát mondjak magamról 11 dolgot? 11 apróságot? 11 fontosat? Mi rólam a 11 legfontosabb? Úgy érzem, egy kicsit erőltetett lesz a dolog, de hajrá!

1. Szeretem, ha Beának szólítanak, és nem szeretem, ha Beátának, sem semmi másnak, Beus, Beácska, brrr!!!
2. Ha megkérdeznék, mire vagyok a legbüszkébb, jelen pillanatban azt válaszolnám, a hobbifelirataimra, azon belül is a Cadfael volt a szívem csücske. (Csernus egyetértene velem, szerinte, ha valaki erre a kérdésre azt válaszolja, hogy pl. a gyerekeimre, ott komoly gondok vannak)
3. Nem értem, miért bújnak az emberek nickek mögé. Szégyellik a nevüket, vagy így kockázat nélkül írhatnak? Netán más indok van rá?
4. Nem szeretem a trágárságot, de sajnos, az én számon is kicsúszik néhány időről időre...
5. Sosem tudok eleget aludni.
6. Olvasás közben nem szól zene, max. azért, hogy elnyomjon valami külső zajt, ami zavar.
7. Szeretem az ifjúsági könyveket.
8. Nem vagyok válogatós, de a hurkát, a kelkáposztát és a sárgaborsót nem eszem meg.
9. Reggel jobb nem szólni hozzám úgy félóráig.
10. Jól főzök, de nem szeretek.
11. Még mindig nem tudom, hogy mi leszek, ha nagy leszek. Eldönthetném, mielőtt nyugdíjba vonulok...

És reea kérdései:

1. A blogod persze te magad vagy, de mennyiben jelent feladatot és mennyiben mókát?
Kb. fele-fele. Jobb lenne, ha több mókát jelentene, mert akkor többször, több dologról, és könnyedebb stílusban tudnék írni.

2. Mikor kezdtél olvasni szenvedélyből, és mi volt az első szeretett könyved?
Ó, szinte azonnal, ahogy megtanultam olvasni. Alig vártam, hogy végre tudjak, és nem kelljen a szüleimre várni, hogy mikor érnek rá olvasni nekem. Mesék minden mennyiségben. :) János vitéz, A két Lotti. Jó, ez nem egy, de nem tudok dönteni.

3. Ha a környezetedben valaki olyan könyvet olvas, amit te már befejeztél, érzel-e késztetést arra, hogy megbeszéld vele?
Igen, de ezt sajnos elég kevés emberrel tehetem meg.

4. Az olvasáson kívül, mi a legkedvesebb szenvedélyed/hobbid?
A feliratkészítés lenne, csak most épp nincs olyan, amit igazán szívesen fordítanék.

5. Van olyan könyved, ami nyögvenyelősen kezdtél, de aztán nem tudtad letenni?
Nem jellemző, de talán a Csontváros volt a legutóbbi ilyen.

6. Ha azt mondom, tinta, mire gondolsz?
Egy szóval? Lúdtoll. :D
Hosszabban: egy olyan kor, amikor még tisztábbak voltak a játékszabályok, a nők nők, a férfiak férfiak voltak.

7. A könyves kívánságlistád milyen hosszú?
Hú, úgy 50 könyv. Kérdés, mikor olvasnám el mindet. :D

8. Mik a kedvenc könyveid? Nyugodtan indokolhatod.
Nem állandó, életkortól, élethelyzettől is függ. Fura mód inkább kedvenc szerzőim vannak, akiktől mindent elolvasok, amihez hozzáférek.
Egyértelműen a Harry Potter sorozat. (Kell indokolnom? :D)
Rosamunde Pilcher könyvei. Egy olvasó azt írta, hogy neki az otthon melegét idézik fel, egy meleg takarót és egy pohár gőzölgő teát. Nem tudom jobban megfogalmazni.
Jude Deveraux könyvei. Viccesek, izgalmasak, letehetetlenek,  kellőképpen romantikusak, de nem a csöpögős kategória. Sajnos, magyarul elég kevés van belőlük.

9. Egy ideális világban eltöltött ideális napot mivel ütnél agyon?
Hűha, jó kérdés... Először is nem én főznék, de mindenféle finom kaja lenne itthon. :D Na jó, a közös főzés még belefér. Csend lenne és nyugalom. Olvasás, esti séta, beszélgetés. Nincsenek nagy igényeim.

10. Ha feltehetnél 3 kérdést bármelyik írónak (élő vagy holt, szeánszot tartunk legfeljebb), mit kérdeznél?
Érezték-e valaha is úgy, hogy tehetségtelenek?
Tényleg magányos dolog írónak lenni?
Segítette őket a háttérből valaki, aki sosem került a rivaldafénybe, de nélküle mégsem lehettek volna azok, akik?
És hogy kik lennének ők? Az első helyen biztosan Shakespeare állna, a másodikon J. K. Rowling, a harmadikon viszont többeknek is osztozniuk kéne, pl. Dickens, Szabó Magda, Lucy Maud Montgomery - de a sor nem teljes.

11. Melyik az a kérdés, amit szerinted még fel kellett volna tennem? Válaszolj is rá. – Bónusz kérdés. Beszélj arról, amiről csak szeretnél. ;)
Szoktál abbahagyni könyvet?
Rettentő ritkán, akármilyen vacak könyv, többnyire végigszenvedem magam rajta. Aztán van, amit mégsem bírok, évi 1-2.

Mivel a játék 2. felét nem tudom teljesíteni, részemről ennyi.

2 megjegyzés:

  1. Mondjuk nem írtam bele, de valahogy azt gondoltam, majd megnevezed az írót is. :)
    megtudtam rólad pár apróságot, amivel eddig még nem voltam tisztában, és nagyon örültem neki. :)
    A nickek... Jó kérdés. Én egy karakterem után vettem fel a nevem, mert arra gondoltam, ez segít a célon tartani a labdás. :D Nem mondok semmi olyat, amit saját névvel nem vallanék fel, de biztos benne volt, legalábbis a kezdetekben, az anonimitás. :)
    Ideális nap? Mh... Főzzön valaki más lehetne bejárónőnk is. :D
    A három íród közül kettőt nem ismerek, szóval lesz mit pótolni;)
    Mh... nem elég móka, akkor kicsit mókásítsuk ;)
    Köszönöm:*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pótoltam az írókat, l. fent! :)
      Nickek: van, aki több év után sem árulja el a valódi nevét, na, ez fura.
      Bejárónő? Jó ötlet, díjaznám! :D
      Nem tudom, RP és JD mennyire "feküdne" neked, de egy próbát megérnek, nem? ;)
      Szívesen, és én is köszönöm, hogy kíváncsi voltál rám. :)

      Törlés