Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 6., hétfő

Utazó planetárium




Reea jégbárban töltött "kalandja" után némiképp irigyen morgolódtam, hogy bezzeg a pestieknek mindenből szebb, jobb, nagyobb, érdekesebb, stb. jut. Nem mintha a vidéki élet nem lenne érdekes, a tyúkok esti beterelése még több izgalmat is kínál, mint amire vágynék...

De ma délután Kapolcson jártunk, és megnéztünk egy utazó planetáriumot, így igazán nem lehet okom panaszra. Ami meglepő volt, hogy egy viszonylag kicsi fehér sátorban állították fel a kék, felfújható mini csillagvizsgálót. Két igencsak szűk, felfújható ajtón keresztül kellett átmenni, amitől már-már előjött a bezártsági fóbiám, de aztán mégsem. Bent a kinti, kb. 38 fokos hőmérsékletnél magasabb és fülledtebb idő fogad, de mivel állandóan jár a levegő, végül is kibírható. Gyakorlatilag teljes lenne a sötétség, ha nem kezdődne el a kupola tetejéte és oldalára a vetítés egy laptop és egy kivetítő segítségével.

Mint megtudtam, Kapolcson kétféle előadás volt, egy gyerek és egy felnőtt, de a honlapjukon más tematikák is szerepelnek. Mi, a velünk levő 9 éves miatt a gyerekelőadást néztük meg. Elhelyezkedtünk a földön néhány párnára, de mivel az egész műsor a fejünk felett zajlott, praktikusabbnak tűnt hanyatt feküdni.


Egy tündér és egy manó ismertettek meg bennünket a Naprendszerrel, később csatlakozott hozzájuk egy űrlény is. Az előadás látványos volt, könnyen emészthető és érthető.
Először bemutattak néhány csillagképet (sosem értettem, hogy ha összekötünk pár csillagot, hogy lesz abból medve, rák, zsiráf vagy oroszlán), majd következtek a Naprendszer bolygói, szép sorban. Magamban én is soroltam a bolygók neveit, Merkúr, Vénusz, Föld, Mars, Jupiter, Szaturnusz, Uránusz, Neptunusz...aztán elcsodálkoztam, mert a Plutó elmaradt. Kiderült, hogy újabban több kisbolygót is felfedeztek, és a Plutó már ezek közé tartozik. Nekem azért hiányzott a sorból, nagy úr a megszokás!

Kb. félórás volt az előadás. Sajnáltam, hogy a felnőtt bemutatót már nem tudtam megnézni, de már így is gyakorlatilag csak a mi kedvünkért tartották meg ezt is, mivel ez volt a hétvégén az utolsó lehetőség.

Ha bárki az országban találkozik velük, érdemes rászánni az időt és a pénzt. A felnőtt jegy, ha jól emlékszem, 1700, a gyerek 750 forint volt. De van napijegy és családi is, de ezeknek az árára, ha agyonütnek, sem emlékszem. Iskoláknak, intézményeknek is vállalnak bemutatót (ez itt a reklám helye...), egyszerre kb. 20-25 ember fér be.

Köszönjük az élményt Szing Attilának és társainak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése