Keresés ebben a blogban

2013. október 30., szerda

On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik

Mindig külön öröm, ha magyar szerző művét méltathatom, ez a könyv pedig érdemes a méltatásra. Bajban vagyok vele, hogy mit is írjak róla, mert nehéz megfogalmazni, hogy miért is tetszett, mitől is jó. Ismét azzal kerülök szembe, hogy mennyivel könnyebb szidni valamit, mint dicsérni. Pfuj, emberi természet! :D

A könyv feléig az járt az eszemben, hogy hát ez Rejtő, csak az űrben játszódik! És ezt abszolút pozitív értelemben mondom, a humora, a vicces aranyköpések, az abszurd helyzetek mind erre emlékeztettek. Ilyenek vannak benne, hogy Úriember nem temetkezik hitelbe, meg Főnemes nem tör bordákat. A könyv fele környékén aztán szépen elfelejtettem az összehasonlítgatást, mert egyszerűen nem volt rá szükség. Gyönyörűen megállja a helyét önállóan is. 

A történet csavaros, pörgős, bár a műszaki leírásokat nem mindenhol értettem, de ez nem zavart túlzottan. Calderon, a főhős igazi hóhányó, és bár azt mondtam, nem kell az összehasonlítás, mégis néhány Rejtő hősre emlékeztetett, pl. Rozsdásra Az elveszett cirkálóból, akit nagyon szerettem. Taina, a japán kadétlány pedig igazi belevaló csaj.

A végén - hogy is fogalmazzak, hogy ne legyen túl spoileres - egy picivel több beteljesülést vártam, reméltem, szerettem volna, de remélem, a hamarosan megjelenő 2. részben ez be fog következni. Nem bírom, amikor a két főhős között tapintható vonzalom ellenére is évekig húzódik a beteljesülés. 

Az szerző amúgy - nekem meglepetésként - nő, a neve a bonsai elírásából jön, és valójában Varga Beáta a becsületes neve. Nem feltétlenül mondtam volna meg, hiszen kalandregényről van szó (néhol kimondottan, és meglepően kegyetlen jelenetekkel), szuper humorral, és egyáltalán nem nyálasan romantikus. Aki pedig regényrészletekre, különböző információkra kíváncsi, annak ajánlom az írónő honlapját.

A borítóval vannak gondjaim, ha ez a förtelem pasi lenne Calderon, én inkább passzolom. Amúgy a könyv szerkesztésével (helyesírás, tördelés, ilyesmi) nem volt probléma.

Hát, tudom, hogy ez nem lett túl hosszú, de most ennyi telik tőlem, egyet mondhatok, tessék olvasni. Megéri!

Egy picivel marad el a maximális pontszámtól...

10/9,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése